Ogłoszenie

OGŁASZAMY NABÓR NA MODERATORÓW FORUM !!!

#1 2011-07-19 16:12:14

Hubii

Administrator

Zarejestrowany: 2011-07-18
Posty: 33
Punktów :   

Podstawowe Informacje o Diablo 1

1. Wstęp

Na początek kilka słow wstępu. W Diablo mamy do wyboru trzy klasy postaci - Sorcerer (Czarodziej), Warrior (Wojownik) oraz Rogue (nie ma w języku polskim dobrego odpowiednika tego słowa, lecz zwykło się ją nazywać Łuczniczką). Gra każdą z nich ma wiele wspólnych cech, ale i wiele różnic, toteż każda została oddzielnie opisana. Wszystko traktuje o trybie Multi Player, chociaż Single Player nie różni się jakoś znacznie, jednak jest dużo prostszy i aby go ukończyć nie trzeba używać jakiś specjalnych taktyk ani mieć jakiś super-przedmiotów. Nie ma tu żadnych porad do dueli (pojedynków między graczami), bo mam w nich dość małe doświadczenie, gdyż nie gram na battle.net, a w moim LANie nikt się nie chce duelować, wszyscy, łącznie ze mną, wolą cooperative (wspólne zabijanie potworów). Chociaż muszę się przyznać :-) że gdy już doszło do duela, w którym uczestniczyłem, to zawsze kończył się on moją wygraną.

Często będę używał nazw prefiksów i sufiksów i jeśli ich nie znacie / nie pamiętacie, lub w ogóle nie wiecie co to jest, to zajrzyjcie do działu Przedmioty magiczne - prefiksy i sufiksy.

Gdy opisuję najlepszy sprzęt podaje najwyższe dostępne w nim prefiksy i sufiksy, jednak są one bardzo trudne do znalezienia, więc gdy znajdziecie gorszy prefiks lub sufiks dający ten sam efekt (np. zamiast Godly - Awesome) to też będzie dobrze.

Po opisy podstawowych przedmiotów zajrzyjcie do działu Przedmioty, opisy unikatów - Unikaty.

Chcę jeszcze zaznaczyć, iż ten poradnik jest zdecydowanie subiektywny, gdyż opiera się na wnioskach, do których doszedłem po godzinach / dniach / miesiącach / latach grania :-) Napisany był w 2001 roku. To tyle wstępu, przejdźmy do konkretów.

Podam kilka podstawowych zasad dotyczących wszystkich postaci.
2. Eksploracja

Przede wszystkim, Diablo to nie zręcznościówkonawalanka, w której wpadasz w sam środek bitwy i czym szybciej klikasz myszką, tym szybciej wszystko pada martwe. Może to dziwnie brzmi, ale znam osoby, które tak myślały i dość szybko się rozczarowały. Najgorsze co można zrobić, to właśnie wbiec (lub wteleportować się) w środek sali i walczyć z ok. 30 przeciwnikami naraz. W 99 % (1 % dla Bountiful Staff of Apocalypse) takie starcie kończy się naszą śmiercią. Należy "ostrożnie" chodzić tzn. co kilka pól się zatrzymywać. Gdy widzisz, że zbliżają się do Ciebie przeciwnicy, czekaj na nich, nie idź w ich stronę, bo możesz "obudzić" jeszcze kilku. Staraj się nie dopuścić, aby na sąsiadujących z tobą polach było więcej niż dwóch-trzech przeciwników, gdyż bezpośrednie trafienia od większej liczby potworów blokują Twoje ruchy, a to oznacza śmierć (i to raczej nie ich ;-) Gdy tylko jest możliwe, stawaj w drzwiach, wąskich przejściach itp. Czym mniej bestii naraz może Cię atakować, tym lepiej.
3. Infravision

Używaj czaru Infravision. Dzięki niemu będziesz mógł zobaczyć potwory zanim one zobaczą Ciebie, a to naprawdę duży plus. Będziesz również w stanie zobaczyć, czy ktoś stoi za ścianą, rogiem itp. Głównym źródłem tego czaru są scrolle. Czasami znajdziesz je w podziemiach, ale najczęściej kupisz od Adrii. Jeśli je ma, zawsze kupuj, nawet jeśli masz ich dużo, gdyż przez następne 10 wizyt mogą się u niej nie pojawić, po prostu nadwyżki zostaw w mieście. Poza tym czarem Infravision obdarzy cię Murkey Pool.
4. Kapliczki

NIGDY nie używaj tych kapliczek: Fascinating Shrine, Hidden Shrine, Mysterious Shrine, Ornate Shrine, Sacred Shrine, Tainted Shrine, gdyż wywierają one negatywny wpływ na postać. Można, a nawet należy, rozważać używanie Enchanted Shrine, gdyż nie tylko obniża ona o jeden poziom losowo wybrany czar, ale podnosi o jeden poziom pozostałe. Szczegółowy opis wszystkich kapliczek w dziale Kapliczki.
5. Cauldron, Goat Shrine i Fountain of Tears

NIGDY nie używaj Cauldron'ów i Goat Shrine'ów. Losują one efekt którejś z kapliczek, lepiej nie ryzykować, masz więcej do stracenia, niż do zyskania. Nie używaj też Fountain of Tears.
6. Resist

Pamiętaj o Resist'ach. Początkujący, i nie tylko, często chcą mieć jak największy Damage, Armor Class, czy wartości cech, a zapominają lub nie wiedzą, jak ważne są Resist'y, szczególnie na wyższych poziomach (a właściwie na niższych, bo przecież schodzimy coraz niżej), gdzie co chwila jesteśmy atakowani magią i nie mając ich możemy naprawdę szybko zginąć. Nie można oczywiście mieć 100 % odporności na dany rodzaj czarów, maks wynosi 75 %. Wiem, że ciężko jest znaleźć dobre przedmioty dające Resist All, więc jeśli nie masz samych Obsidian'ów (prefiks) to postaraj się chociaż o jak najwyższe Resist Magic i Resist Fire. Moim zdaniem Resist Lightning nie jest tak bardzo potrzebny i ostatecznie można bez niego grać nawet na poziomie trudności Hell, chociaż oczywiście lepiej jest go mieć. W dziale Bestiariusz - potwory jest napisane jakim rodzajem magii się posługują dane potwory i jakie Resist'y są na nie potrzebne.
7. Skrzynie, sarkofagi i beczki

Zawsze otwieraj wszystkie skrzynie, sarkofagi i rozbijaj wszystkie beczki. Oprócz pułapek, szkieletów i złota mogą się w nich znajdować magiczne przedmioty. Szkoda by było stracić jakiś naprawdę niezły przedmiot.
8. Wirt

ZAWSZE sprawdzaj co ma do sprzedania Wirt (postać NPC w mieście), gdyż pojawiają się u niego przedmioty z następującymi prefiksami i sufiksami: Mammoth, Whale, Holy, Godly, Weird, Strange, Champion's, Ruthles, Merciless, Carnage, Slaughter, Osmosis, Burning, Thunder, a nie znajdziesz ich ani w podziemiach, ani nie sprzeda ci ich Griswold, a są to jedne z najlepszych prefiksów i sufiksów dostępnych w Diablo.
9. Black Death

Uważaj bardzo na Black Death (rodzaj Zombie), gdyż ich uderzenia "wysysają" Hit Points tzn. odbierają je na stałe. Black Death najlepiej potraktować Holy Bolt'em.
10. Bossowie i ich obstawa

Gdy natkniesz się na unikatowego potwora tzw. bossa, najpierw wybij jego ekipę, a dopiero później samego bossa. Uważaj, bo są (ekipa) zawsze bardziej wytrzymali i zadają większe rany, niż standardowi przedstawiciele tego samego gatunku samotnie wałęsający się po podziemiach. Na samych bossów dobrze jest stosować Stone Course, bardzo ułatwia ich likwidację.
11. Twoja śmierć

Gdy zdarzy Ci się zginąć (a pewnie stanie się to nie raz) i akurat nie będzie nikogo, kto mógłby ci pomóc, jedyne co Ci pozostaje to Restart in Town i walka o odzyskanie przedmiotów. Na taki wypadek zawsze miej w plecaku zapasowy zestaw dwóch pierścieni, amulet oraz jakąś broń. Twoim wielkim sprzymierzeńcem w odzyskaniu przedmiotów jest magia, a szczególnie czary Telekinesis i Stone Course. Tym pierwszym, jak będziesz mieć szczęście, możesz pozbierać swoje itemy bez wdawania się w walkę. Drugi jest niezbędny, gdy ktoś Cię zobaczy. Po prostu unieruchamiasz delikwenta z odległości, podchodzisz i zabijasz. Najważniejsze, by nie "obudzić" kilku naraz, gdyż z zapasowym sprzętem najczęściej jesteś dużo słabszy i raczej masz wtedy małe szanse przeżycia walki z kilkoma naraz. Najgorzej jest, gdy zginiesz przy samych schodach. Wtedy nie próbuj przez nie wchodzić, bo to najczęściej kończy się natychmiastową śmiercią, chyba że zginąłeś od jednego potwora, wtedy możesz rzucić szybko Stone Course i po sprawie. Gdy zginiesz na poziomach 5, 9 i 13 masz możliwość dotarcia do miejsca swojej śmierci z trzech różnych wejść - z poziomu niższego, z poziomu wyższego i z miasta. Najlepiej jednak jest zaraz po wejściu na nowy poziom postawić Town Portal w pierwszej oczyszczonej z potworów sali. Masz wtedy przynajmniej dwa wejścia po stracone przedmioty - schody z których przybyłeś i właśnie Portal.
12. Elixiry

Kupuj, ile się tylko da elixirów, gdyż jest to jedyny sposób zmaksymalizowania wszystkich cech, a to w trybie Multi Player jest bardzo ważne. Jednak jeśli u Adrii pojawią się elixiry i księga czaru, który w dalszej części poradnika opisuję jako bardzo ważny, a masz pieniądze tylko na jedno z nich, kupuj księgę, no chyba że masz już maksymalny poziom danego czaru.
13. Armor Class

Na Hell / Hell przy odpowiednio wysokiej liczbie Hit Points / Mana i Dexterity można spokojnie grać każdą klasą już przy Armor Class równym 200, natomiast przy Armor Class 250 to już naprawdę czysta przyjemność.
14. Punkty atrybutów i przedmioty

Gdy znajdziesz jakiś dobry przedmiot, ale będziesz miał za mało któregoś z atrybutów, to nie radzę z każdym nowym poziomem doświadczenia ładować po 5 punktów w dany atrybut, aby móc go nosić, gdyż na dłuższą metę lepiej jest równomiernie rozwijać postać (o dodawaniu punktów wraz z zmianą poziomu piszę dokładnie przy omawianiu każdej z postaci).
15. Klawisz SHIFT

Gdy przytrzymasz klawisz SHIFT Twój bohater w trakcie ataku nie ruszy się z miejsca. Szczególnie jest to przydatne przy strzelaniu z łuku, ale również gdy używasz białej broni i wycinasz wszystkich stojąc np. w drzwiach.
16. Klawisze funkcyjne i czary

Do klawiszy F5, F6, F7 i F8 można przypisać czary. Aby to zrobić, otwórz "skróconą księgę czarów" (tak to się nazywa w polskiej instrukcji, chodzi o to kwadratowe pole w prawym, dolnym rogu ekranu gry), najedż kursorem na odpowiedni czar i naciśnij któryś z tych czterech klawiszy. Teraz w każdej chwili masz szybki dostęp do każdego z czterech swoich ulubionych czarów. Korzystanie z tej możliwości to konieczność.
17. Klawisze numeryczne

Napoje z pasa można, a nawet trzeba, pić z pomocą klawiszy 1 - 8.
18. Klawisze funkcyjne i predefiniowane teksty

W katalogu z Diablo (np. C:\GRY\DIABLO) znajduje się plik diablo.ini, w którym to można zmienić teksty, jakie wysyłamy do innych graczy w czasie gry, po naciśnięciu klawiszy F9, F10, F11 i F12. Wystarczy do tego celu zwykły Notatnik z Windows.
Źródło:http://diablo.kalais.net/poradnik.html
Przepraszam że biorę część z innych Forum ale samemu ciężko napisać tyle
Pozdrawiam
http://img855.imageshack.us/img855/3246/hubii.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.tirup2010.pun.pl www.speedwaymanager.pun.pl www.poa.pun.pl www.sbbleague.pun.pl www.kula.pun.pl